از کجا برای خواندن زبان انگلیسی شروع کنیم ؟
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

آموزش انگلیسی | از کجا برای خواندن زبان انگلیسی شروع کنیم ؟ سه ماه پیش اومدم گفتم آی ملت...من می خوام آیلتس بگیرم؛ چطوری آیلتس بگیرم؟ برم کلاس ؟ معلم خصوصی بگیرم؟
 

گفتم آی ملت! من تا PASSAGE خوندم، یعنی کتابهای زرد و قرمز و آبی و سبز new interchange رو تموم کردم، مثل بلبل که نه؛ اما مثل کلاغ می تونستم گلیم خودمو توی حرف زدن انگلیسی بیرون بکشم؛ اما سه سالی چهار سالی می شه که لب به انگلیسی نزدم.

اومدم گفتم آی ملت! بیاین منو راهنمایی کنید که چه کنم؟ برای خواندن مجدد زبان و رسیدن به اون سطحی که بودم چه کنم؟ حالا چطور برای خوندن و گرفتن نمره ی 8 آیلتس البته اورال از کجا شروع کنم؟

آی ملت... شما ها خیلی هاتون مدرس زبان هستید. می دونم که هستید. خیلی ها الان سالهاست اونور آب مقطع دکتری تونم پاس کردید. می دونم کردید. خیلی هاتون همین یکی دو سه سال پیش این هفت خان رستم رو طی کردید و نمره های خوب آیلتس و تافل گرفتید. دستتون درد نکنه. خیلی هاتون راهنمایی های خوبی کردید.

اما راستش هیچ کدوم به دردم نخورد و اکنون که بعد از سه ماه به پشت سرم می نگرم؛ میبینم که چقدر دور خودم چرخونده شدم و چقدر ساده با یکی دو تا فرمول می تونستم برای خودم برنامه بذارم و پیش برم.

برای همین؛ می خوام کمکتون کنم؛ با توجه به دانش محدود خودم؛ و تجربه های شخصی خودم؛ راههایی برای زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم؛ براتون بنویسم. به والله وقت ندارم؛ با این حال واجبه که بگم... باید بهتون بگم...

برای یاد گرفتن مکالمه زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

اگر تا حالا هیچ کلاس زبانی نرفتید؛ و در حد صفر و بیسیک هستید؛ سنتونم زیاده و فک می کنید اگه بنا باشه کلاس برید با بچه های هفت هشت ساله می ذارنتون توی یک کلاس؛ و احساس شرمساری می کنید، اشتباه می کنید.

کلاسها برای افراد با سنهای مختلف دسته بندی هستند و وقتی شما با سن سی سال می ری از صفر شروع کنی؛ کلی آدم دیگه هم سن و سال خودت هستند توی کلاست که اومدن از صفر شروع کنند. هیج هم خجالت نداره.

توصیه های من:

کلاس بردارید.

چه کلاسی؟ طبق فهمیده های من و مشورت با خیلیها؛ در حال حاضر کلاسهای سفیر و ایران استرالیا و البته کیش در رتبه های اول قرار دارن. البته nba و خیلی کلاسهای دیگه هم هستند؛ اما من صرفا" اینها رو ترجیح می دم؛ و همه اش هم امتحان شده اند.

سفیر بدی اش اینه که مختلط نیست. خوبی ایران استرالیا اینه که مختلط هست. البته اگه وقت حسابی برای تمرین و نوشتن و خواندن دارید؛ کلاسهای جهاد دانشگاهی و کلاسهای علوم پزشکی هم خیلی خوبن. یادتون باشه کتابهای new interchange واقعا" خوب و مناسبند؛ اما خیلی وقت برای تمرین نیاز دارند.

فایلهای کامپیوتری این کتابها هم هست و میتونید تهیه کنید و دانلود. اینها یکسری ویدئو بوک هم دارند و یکسری فالهای صوت؛ که همه اش توی اینترنت هم هست. آهای کارمندهایی که کلی وقت آزاد دارید و به چای خوردن هدر می دید؛ این برای شما خیلی خوبه .Interchange Flashcards فلش کارت اینترچنج هم می تونید داشته باشید جای کتاب.

در کنار اینها احتمالا" بهتون خواهند گفت:

کتاب 504 واژه؛ که الان فلش کارتهاش اومده و اونا رو ترجیح بدید. از حدود سی درس تشکیل شده که هر درس 12 تا کلمه جدید و کاربردی بهتون معرفی می کنه؛ و مثالهای هر درس بر مبنای کلمات دروس قبلی هی مرور می شن و این باعث می شه تو ذهنتون بمونه. الان جعبه های لایتنر و جی5 هم اومده که کار همینها رو می کنه. البته خیلی هم موثر هستند. شبی یک درس بخونید و فلش کارت 1100 واژه جی ار ای 1100 Words for the GRE

یک کتاب سطح پایین هم هست به نام انگلیسی در سفر. نمی خوام نفی اش کنم؛ چون شاید برای بعضها مفید باشه. طوری هست که جملات انگلیسی رو به فارسی نوشته. مثلا" نوشته: آی گس یوور رایت!

کتاب؛ Oxford word skills رو تهیه کنید. این کتاب در سه سطح basic, intermediate , advanced برای افزایش دامنه لغات و طرز استفاده اونها در جمله خیلی خوبه.

کتاب Oxford Word Skills Intermediate یکی از منابع ارزشمند vocabulary در یادگیری زبان انگلیسی است. به همراه این کتاب نرم افزاری برای تقویت دامنه لغات و مهارت شنیداری هست که می تونید از سه لینک زیر دانلودش کنید:

پس از دانلود هر سه قسمت آنها را با winrar از حالت فشرده خارج نمایید و فایل start.exe را اجرانمایید. این نرم افزار نیازی به نصب ندارد.سپس روی گزینه accept کلیک کرده و در مکان مشخص شده یک نام کاربری به دلخواه وارد کرده و روی Log in کلیک کنید. پس از ورود به نرم افزار روی موضوع مورد نظر کلیک کنید و از آن استفاده نماید.

دانلود: حجم : 188MB ( لینک 1 ، لینک 2 ، لینک 3 )

 

کنار اینا بهتون کتاب داستان معرفی میشه.

نیاز به یک دیکشنری babylon 8 قدرتمند دارید تا اکسنت (لهجه) و تلفظ ها رو خوب و درست و اصولی از همون ابتدا یاد بگیرید. از اینجا دانلود کنید.

کتابهای گرامری:

بین اینهمه کتاب؛ به نظرم یادگیری خود آموز گرامر انگلیسی با English Grammar in Use - 3rd Edition و البته essential Grammar in use خیلی مناسب باشه. این کتاب هم در سه سطح هست. دقت کنید همه ی کتابهایی که معرفی کردم سلف استادی هستش و خودتون براحتی و بدون نیاز به معلم می تونید بخونید. اگر هم نمی خواین به حرف من گوش بدید؛ برید ساعتی 30 تومن بدید معلم خصوصی بیاد همینا رو براتون از رو بخونه! از اینجا دانلود کنید.

نسخه فارسی Essential Grammar in Use کتاب مرجع و تمرین برای زبان آموزان در سطح مقدماتی است که به نکات دستوری می پردازد. ساختار این کتاب همانند کتاب بسیار موفق English Grammar in Use تالیف ریموند مورفی است و بر بخش هایی از دستور زبان متمرکز شده است که به طور معمول در سطح مقدماتی تدریس می شود.

من حتی صریحا" بهتون می گم اگه همت کنید و اراده داشته باشید و حال کنید؛ همین سی دی های نصرت واقعا" موثره. طوری که شبی نیم ساعت وقت بذارید؛ سر یک ماه ببینید چه همه جمله به خوردتون رفته؛ البته نه غلط غلوط و درست در جایی که باید استفاده کنید میاد تو ذهنتون.

کنار این یکسری فیلمهای آموزشی extra هم هست که اونم مفیده. این مجموعه که هم اکنون از کانال Gem TV پخش می شود هم میتونه کمکتون کنه. سریال آموزش زبان EXTR@-TV مجموعه ای است ویدئوی که در قالب طنز و با روشی بسیار ساده و قوی بیننده را در مسیری ویژه جهت یادگیری زبان انگلیسی قرار می دهد.

سریال آموزش زبان ۳۰ قسمتی EXTR@-TV توانسته با مهارت ویژه بازیگرانش در تلفظ صحیح و شمرده لغات و دیالوگ ها، شرایط بسیار خوبی جهت یادگیری صحیح زبان انگلیسی برای کلیه بینندگانش در سنین مختلف و در زمینه های Reading و lessening همچنین Gerammar (شرمنده اینا غلطهای من نیست ها! کپی کردم این قسمت رو! خیلی سوتیه والا!) فراهم آورد و بیننده با دنبال کردن قسمت های مختلف سریال روز به روز به زبان انگلیسی مسلط می شود، تا جای که قادر خواهد بود براحتی صحبت کند و مطالب را درک کند و حتی بتواند بخواند و بنویسد.

به نظرم برای شروع و یادگیری به اندازه کافی بهتون منبع معرفی کردم. تمامی این منابع در اینترنت هم قابل دانلود و دسترسی هستند. شما می تونید با توجه به سطحی که هستید، انتخاب کنید که با چی باید شروع کنید.

و حالا چطور آیلتس بگیرم؟

تمام آموخته ها و داشته ها و دانسته ها و ندانسته ها فراموش کنید. آیلتس چیزی فرای تصور ما از کلاسهای زبان هستش. یک روش استاندارد برای آموزش استاندارد یک امتحان استاندارد. مثل کلاسهای تندخوانی و کنکور. شما باید زیربنا رو داشته باشید؛ و حالا بهتون می گن برای آوردن نمره ی مطلوب توی این امتحان IELTS.

شما باید به شکلی از این فونداسون و بستر استفاده کنید. مثلن کجا سیمان به کار ببرید؛ کجا نیمه پرت کنید یا کجا کاهگل بزنید. طبیعیه که شما باید سیمان و کاهگل و بتن و آجر رو از قبل داشته باشید.

اگر مثل من مدت زمان زیادی از زبان خوندنتون می گذره، چنانچه وقت دارید؛ تمامی داشته هاتونو مرور کنید. همون کتابهای new interchange رو مرور کنید و بعد از اون passage ها رو.

کنارش هم دامنه لغاتتون رو بازیابی کنید؛ با کتابهای Oxford word skills و 504 واژه و 1100 واژه.

گرامر رو هم با Essential Grammar in Use شروع کنید.

برای مکالمه هم نصرت خوبه؛ اکسترا هم خوبه؛ اما فایلهای لیسنینگ b , b , c بی بی سی خیلی خیلی مفیده.

حالا اینا رو که خوندین و دوباره آماده شدید؛ میتونید برید کلاس؛ می تونید هم نه.

این بستگی به خودتون و اعتماد به نفستون داره. به شخصه اعتقاد دارم کلاس برای اینکه آدم رو توی فضای درس مورد نظر قرار می ده و آشنات می کنه با مقوله ای که تا حالا باهاش نبودی، مفیده. اما توی همین کلاسها، کتابهای سلف استادی رو درس می دن که معلم بهت می گه برو بخون بیا... جلسه ی بعد اینو بخونید بیاین... می دونید که چی می گم؟ اگه آدمی مثل من هستید که تا کلاس نرید و معلم نداشته باشید نمی تونید درس بخونید حتی با وجود کتابهای به این سادگی و آسونی با این راهنمایی وسیع، باید برید ترمی 200 تومن پیاده شید تا معلم تند تند براتون روخونی کنه و مجبورتون کنه بخونید.

مشکل اصلی هم وقتی پیش میاد که می بینید هر چی می رید کلاس آیلتس و ترمها می گذرن، شما عملا" پیشرفت چندانی ندارید؛ چرا که دیگه مواد اولیه ای ندارید تا باهاش مانور بدید. نه لغت تازه ای بلدید و نه هیچی. چون از ابتدا بی بنیه و دست خالی وارد این مقوله شدید. مخصوصا" توی اسپیکینگ و رایتینگ... خیلی شوت خواهید زد. درسته... شما یاد گرفتید فرمول خوندید که چطور بنویسید و چطور حرف بزنید اما با چی؟ با چیزی که ندارید! فرمولها به تنهایی به هیچ دردی نمیخورن ضمن اینکه آموختنشون ساده است.

توصیه من کلاسهای آفرینش و ایران استرالیه هستش. البته یک مشکل اصلی ایران استرالیا برای من این بود که چیزی به اسم pre ielts نداره. یعنی تو مجبوری بری دوباره تمام کتابهای new interchange رو مرور کنی تا بعد وارد آیلتس بشی. برای کسی که یک بار اینا رو خونده به شدت دلزدگی میاره و انگیزه کش هست. اما کلاسهای آیلتس اش خیلی بهتره. چون اسکیل ها جدان. مثلن کلاس اسپیکینگ و ریدینگ و لیسنینگ و رایتینگ جداست و این خیلی بهتره تا اینکه همه اش با هم باشه و یک معلم تدریس کنه و هر جا رو دلش می خواد کار کنه و بقیه رو سمبل کنه. الان مشکل اصلی توی آفرینش اینه که به هیچ عنوان روی اسپیکینگ کار نمیشه. فقط از روش می پرن. این توی روحیه دانش آموزا خیلی تاثیر بدی می ذاره و حس من هیچی بلد نیستم به آدم میده. اگر وقت دارید، معطل نکنید؛ با ایران استرالیا شروع کنید.

اما یک خوبی کلاسهای آفرینش هم اینه که قبل از حتی پری آیلتس هاش fundamental 1 , 2 داره که دو ترمه. اونجا شما کمی با فضای کلاس آشنا می شید و می فهمید اصلا" قراره چیکار کنید و یک مروری هم هست به آموخته های گذشته تون. کتابهاشم macmillan english fundamental هست که توی خود سایتشون هست و بازم می تونید خودتون به تنهایی بخونید.

یکسری فلش کارتها هم هست:

1- IELTS Common Mistakes Flashcards فلش کارت اشتباهات رایج آیلتس ..
2- Special Tips And Hints Flashcards فلش کارت نکات ویژه آیلتس ...
3- یا فلش کارتهای لغات ضروری آیلتس..

یک مجموعه مستند تولید کشور استرالیا با فیلم های واقعی از یک امتحان آیلتس واقعی است در این مجموعه شما با نحوه برگزاری آزمون آیلتس به صورت تصویری آشنا می شوید.

انتخاب با خودتونه. اما هر کاری می کنید، هیچوقت مطالعه ی کتالهای بالا رو فراموش نکنید. اونها در هر شرایطی لازمند. از همین الان شروع کنید.
اولش هم گفتم دیگه... اینا فقط نظر شخصیه بر مبنای تجربه. خواهی پند گیر خواهی ملال.

بعد نوشت 1:

کلاسهای آریان پور رو یادم رفت؛ خوبه؛ اما نوبتاش داره به سالی می رسه. خیلی دیر نوبتت میشه.

یک نظر:

آرایه جان به نظر من اینایی که گفتی خیلی شخصی ه و برای هر کس با شخص دیگه فرق می کنه. مثلاً من خودم رو کشتم ولی نتونستم با فلش کارت کار کنم. آدم کتاب و دفتر و دستک بودم! ولی صد در صد موافقم که امتحان زبان در حد آیلتس یا تافل یک امتحان کنکوریه. 40 درصد معلومات و پایه ات مهمه و 40 درصد تکنیک قوی می خواد که کسبی هستش و 20 درصد هم به نظر من اعتماد به نفس و آرامش و شانس دخیله (حالا این درصدها می تونه خیلی دقیق نباشه) ولی هر کس باید خودش بگرده و روش مناسبش رو پیدا کنه.) اون غلطها هم کپی بود؛ مرسی.

راستی این سایت www.goenglish.me هم گویا می تونید برید توش انگلیسی صحبت کنید غلطهاتونو می گیره؟! جل الخالق!

بعدنوشت 2:

کتابهای نیو اینترچینج قطعا" کتاب تیچر دارند که میتونید از اونها برای اینکه خودتون بخونید استفاده کنید؛ اما کلاس رفتنش خیلی خیلی بهتره.

کتابهای Person to Person هم برای Speaking and Listening خیلی خوبه. اونا هم سلف استادی هسند؛ یعنی خودتون م تونید بخونید و جلو برید. اینم لینکش.



اصطلاحات انگلیسی
  • مربوط به موضوع » <-CategoryName->

آموزش انگلیسی | اصطلاحات انگلیسی 1 با سلام به همه دوستان خوبم طبق قولی که از مدتها پیش به شما داده بودم آموزش برخی نکات و اصطلاحات انگلیسی را با ارائه برخی اصطلاحات رایج در زبان انگلیسی شروع میکنم امید است که مفید فایده واقع شود
 

تمامش کن!بس کن دیگه! ......... Cut it out

نگرفتی!منظورمو نفهمیدی ......... you missed the point

اون منو مث کف دستش میشناسه ......... he read me like a book

بعدا بهت زنگ میزنم ......... catch you later

دست از سرم وردار ......... get off my back

به تو هیچ ربطی نداره ......... Its non of your bussines

هر چه بادا باد ......... come,what may

تا اونجا که من میدونم ......... as far as I know

مختو به کار بنداز ......... use your head

از جلو چشام دور شو(گم شو) ......... get out my face

با یه تیر دو نشون زدن ......... kill 2 birds with one stone

هر چی تو بگی ......... anything you say

میتونم چند لحظه وقتتو بگیرم؟ ......... could I have a word with you

متوجه عرایضم هستید؟ ......... do you follow me

فقط داری وقتمو تلف میکنی ......... you are just wasting my time

ردش کن بیاد ......... fork it over

تمام تلاشمو کردم ......... I`ll give it my best shot

دلیل و مدرک کافی واسه ادعات نداری ......... you dont have leg to stand on

چرت و پرت نگو ......... cut the carp

خیلی رو فرمم - رو پام بند نیستم ......... I feel like a million bucks

اون خیلی آیه یأسه (حالگیره) ......... he is such a wet blanket

کوتاه بیا ......... come off it

دل و دماغ ندارم ......... I feel blue

اگه بخوای میتونی ......... you can if you so wish

نه بابا ......... you dont say so